1 – 1 i hemmapremiären

Galtabäcks BK-Skrea IF 1-1.

Hemmapremiären på Galtabäcks IP inleddes med en ganska svag första halvlek av det vinröda laget. Det verkade lite nervigt och ängsligt med bollen vilket ledde till att det slogs mycket långbollar från GBK. I det spelet hade det välväxta bortalaget inga större problem att försvara sig även om GBK skapade några chanser framför allt från vänsterkanten där Cornelis hela tiden hotade. Fredde hade också ett skott i stolpen. Skreas duktige Karl Oscar Korenado bjöds på för stora ytor och fick styra mycket av spelet. Strax innan paus tog bortalaget ledningen då Douglas Andersson nickade in en hörna bakom duktige Johan Ekelundh som för kvällen vaktade GBK målet.

I andra halvlek kom Galtabäck ut som ett nytt lag. Ett aggressivare presspel och bättre passningsspel ledde till att en hel del chanser skapades. Bland annat brändes en straff och ett par öppna mållägen. I den 78:e minuten kom dock kvitteringen då Fredrik Åkesson nickade in en lång svepande boll från Daniel Svensson. Matchen slutade 1-1.
På det stora hela bjöds publiken som tagit sig till Idrottsplatsen på en bra division 5 match.

Supporterklubben delade ut priser till kvällens två bästa hemmaspelare till Cornelis Karlsson och Fredrik Åkesson.

Nästa match spelas hemma fredag 18/6 19:00 då Kvibille kommer på besök.

GBK vill också passa på att gratulera Cornelis, Mackan och Oscar P som idag tar studenten🎉🎉🎉.

.